Radari #2
2 posters
Page 1 of 1
Radari #2
Evo nacina na koji mozete i od radara da se izvucete
VAŽI SAMO OTPOZADI
Ako policajac radarom "snimi" vaše vozilo u dolasku i kazni vas zbog prekoračenja brzine, možete se pozvati na kršenje zakona
BEOGRAD - Samo ako vas "snime" otpozadi dok vozite nedozvoljenom brzinom, krivi ste pred zakonom. Ukoliko je prilikom prekoračenja dozvoljene brzine policajac "snimio" vaše vozilo s prednje strane, to se po zakonu ne smatra prekršajem. Ovo, naravno, ne znači da ne treba da poštujete ograničenje brzine, već da postoje određena pravila kažnjavanja za ovaj prekršaj, koja policija uglavnom ne poštuje.
Tako je do sada hiljade njih platilo kaznu za prebrzu vožnju a da to zapravo nije trebalo zbog nepravilne upotrebe radara. Policije u državama nastalim na tlu bivše SFRJ koriste nekoliko tipova uređaja za snimanje brzine vozila. Najčešće su to radari Z-25 i K-15, kao i savremeniji uređaji "Pro Laser III", "Laser Cam II" i "Leica XV2". Ovaj poslednji je omiljen kod crnogorskih policajaca jer se radi o infracrvenom radaru koji je izuzetno otporan na detekciju i ometanje.
Prema Pravilniku o metrološkim uslovima, objavljenom u Službenom listu SFRJ broj 3/85, u članu 3 stoji da se Doplerovim radarima meri brzina vozila u odlasku, a po članu 13 da ovi radari, koji imaju i foto-uređaj za beleženje brzine vozila kao dodatni ili integralni deo, moraju da registruju na fotografiji: 1) datum, sat i minut merenja; 2) izmerenu brzinu; 3) zadnji deo vozila sa registarskom tablicom.
To praktično znači da je validno jedino merenje Doplerovim radarom vozila u odlasku, to jest snimanje zadnjeg dela vozila. Na našim drumovima to i nije tako čest slučaj, jer zahteva bar dve patrole saobraćajne policije - jednu koja će snimiti vozilo koje je prekoračilo dozvoljenu brzinu i drugu koja će počinioca zaustaviti i legitimisati.
Kako smo saznali u pravnoj službi Zavoda za mere i dragocene metale, od 1985. godine do danas nije objavljen novi pravilnik o metrološkim uslovima koje moraju ispunjavati Doplerovi radari. Stav Zavoda je da se, bez obzira na to koja se vrsta uređaja koristi za merenje brzine vozila (najnoviji su laserski uređaji), mora poštovati trenutno važeći pravilnik iz 1985. godine. Za vozače je bitno da znaju da se merenje brzine vozila koje dolazi (merenje spreda) ne tretira pred sudijom za prekršaje kao valjan dokaz za prekoračenje brzine.
Zapisnik (ne) potpisati
Vozači nisu dužni da potpišu policijski zapisnik bilo kog prekršaja, niti ih na to bilo ko sme primorati. Samo ako se slažu sa zapisnikom policajca, vozači ga mogu, a i ne moraju, potpisati. Ukoliko se ne slažu, nikako ne treba da ga potpišu da ne bi praktično priznali krivicu i znatno otežali svoj položaj pred sudijom za prekršaje. U drugom slučaju pravdu treba potražiti na sudu.
VAŽI SAMO OTPOZADI
Ako policajac radarom "snimi" vaše vozilo u dolasku i kazni vas zbog prekoračenja brzine, možete se pozvati na kršenje zakona
BEOGRAD - Samo ako vas "snime" otpozadi dok vozite nedozvoljenom brzinom, krivi ste pred zakonom. Ukoliko je prilikom prekoračenja dozvoljene brzine policajac "snimio" vaše vozilo s prednje strane, to se po zakonu ne smatra prekršajem. Ovo, naravno, ne znači da ne treba da poštujete ograničenje brzine, već da postoje određena pravila kažnjavanja za ovaj prekršaj, koja policija uglavnom ne poštuje.
Tako je do sada hiljade njih platilo kaznu za prebrzu vožnju a da to zapravo nije trebalo zbog nepravilne upotrebe radara. Policije u državama nastalim na tlu bivše SFRJ koriste nekoliko tipova uređaja za snimanje brzine vozila. Najčešće su to radari Z-25 i K-15, kao i savremeniji uređaji "Pro Laser III", "Laser Cam II" i "Leica XV2". Ovaj poslednji je omiljen kod crnogorskih policajaca jer se radi o infracrvenom radaru koji je izuzetno otporan na detekciju i ometanje.
Prema Pravilniku o metrološkim uslovima, objavljenom u Službenom listu SFRJ broj 3/85, u članu 3 stoji da se Doplerovim radarima meri brzina vozila u odlasku, a po članu 13 da ovi radari, koji imaju i foto-uređaj za beleženje brzine vozila kao dodatni ili integralni deo, moraju da registruju na fotografiji: 1) datum, sat i minut merenja; 2) izmerenu brzinu; 3) zadnji deo vozila sa registarskom tablicom.
To praktično znači da je validno jedino merenje Doplerovim radarom vozila u odlasku, to jest snimanje zadnjeg dela vozila. Na našim drumovima to i nije tako čest slučaj, jer zahteva bar dve patrole saobraćajne policije - jednu koja će snimiti vozilo koje je prekoračilo dozvoljenu brzinu i drugu koja će počinioca zaustaviti i legitimisati.
Kako smo saznali u pravnoj službi Zavoda za mere i dragocene metale, od 1985. godine do danas nije objavljen novi pravilnik o metrološkim uslovima koje moraju ispunjavati Doplerovi radari. Stav Zavoda je da se, bez obzira na to koja se vrsta uređaja koristi za merenje brzine vozila (najnoviji su laserski uređaji), mora poštovati trenutno važeći pravilnik iz 1985. godine. Za vozače je bitno da znaju da se merenje brzine vozila koje dolazi (merenje spreda) ne tretira pred sudijom za prekršaje kao valjan dokaz za prekoračenje brzine.
Zapisnik (ne) potpisati
Vozači nisu dužni da potpišu policijski zapisnik bilo kog prekršaja, niti ih na to bilo ko sme primorati. Samo ako se slažu sa zapisnikom policajca, vozači ga mogu, a i ne moraju, potpisati. Ukoliko se ne slažu, nikako ne treba da ga potpišu da ne bi praktično priznali krivicu i znatno otežali svoj položaj pred sudijom za prekršaje. U drugom slučaju pravdu treba potražiti na sudu.
Mitrucin mali- Urednik i ugledni forumaš
- ÁđîĽ ďîđóęŕ : 381
Age : 39
Lokacija : Voyka city
Registration date : 2007-05-15
Re: Radari #2
VOZIO RENO 500 km/h
Jedan Rumun bio je šokiran kada je na kućnu adresu dobio obaveštenje da mora da plati ogromnu kaznu. U obrazloženju je pisalo da ga je policija snimila dok je vozio svoj 15 godina star Reno čak 498 kilometara na sat.
Tom brzinom išao je uskim planinskim putem u u gradu Sinaiju. Pošto je pre dobijanja kazne Toader Mojse odlučio da proda kola, sada kaže da će povećati cenu, jer ima dokaz da je njegov Reno brži od svih bolida u Formuli 1.
"Zaista sam se slatko nasmejao kada sam video kaznu. Mislim da bih sada
morao da udjem u Ginisovu knjigu rekorda. Otišao sam u policijsku stanicu i dao im moj Reno da ga testiraju. Ako uspeju da izvuku 120 na sat, platiću im kaznu", rekao je šezdesetjednogodišnji Toader. Policija je saopštila da neće
morati da plati kaznu dok se ne utvrdi ko je napravio grešku - radar ili policajac.
Jedan Rumun bio je šokiran kada je na kućnu adresu dobio obaveštenje da mora da plati ogromnu kaznu. U obrazloženju je pisalo da ga je policija snimila dok je vozio svoj 15 godina star Reno čak 498 kilometara na sat.
Tom brzinom išao je uskim planinskim putem u u gradu Sinaiju. Pošto je pre dobijanja kazne Toader Mojse odlučio da proda kola, sada kaže da će povećati cenu, jer ima dokaz da je njegov Reno brži od svih bolida u Formuli 1.
"Zaista sam se slatko nasmejao kada sam video kaznu. Mislim da bih sada
morao da udjem u Ginisovu knjigu rekorda. Otišao sam u policijsku stanicu i dao im moj Reno da ga testiraju. Ako uspeju da izvuku 120 na sat, platiću im kaznu", rekao je šezdesetjednogodišnji Toader. Policija je saopštila da neće
morati da plati kaznu dok se ne utvrdi ko je napravio grešku - radar ili policajac.
Page 1 of 1
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum